VILKÅR OG GARANTIER
DEFINISJON AV PARTER
Selger er: Strikk Det , Lyngveien 30, 1825 Tomter kontakt@strikkdet.no, telefon: 95 94 13 39, og blir i det følgende benevnt som selger/selgeren.
Kjøper er: den person som er oppgitt som kjøper i bestillingen, og blir i det følgende benevnt du, deg, din eller ditt.
PERSONVERN
DINE OPPLYSNINGER
Vi behandler dataene utelukkende iht. lovbestemmelsene (GDPR). Vi informerer deg i dette personvernskrivet om de viktigste aspektene om databehandlingen på vår nettside.
Denne personvernerklæringen gjelder for StrikkDet sin nettbutikk og nyhetsbrevprogram. StrikkDet (org nr. 924 415 894) er ansvarlig for personopplysninger og data som samles inn. Nettsiden er utarbeidet i samsvar med norske personvernsprinsipper som bygger på at alle personer har rett til å bestemme over opplysninger om seg selv.
FORMÅL MED INFORMASJON OG DATA SOM INNHENTES
Når du handler hos Strikkdet.no (heretter kalt nettsiden) lagrer vi navn, adresse, mobilnummer og epostadresse. Data vi lagrer trenger vi for å levere varene til deg, samt kontakte deg angående bestillingen din ved behov. Personalia du gir og informasjon angående varen(e) du har kjøpt blir lagret og brukt til å lage statistikker over salg, samt i føring av regnskap. Nettsiden lagrer også informasjon om deg, selv om du ikke gjennomfører kjøpet ditt om du fyller inn personalia i kassen.
Når du besøker nettsiden innsamler nettsiden automatisk visse opplysninger om din enhet; opplysninger om din nettleser, IP-adresse, tidssone og noen av cookiene du har installert på din enhet. Deretter samler nettsiden opplysninger om de enkelte sidene eller produktene du ser på hos StrikkDet, hvilke nettsted eller søkeord som fikk deg til nettsiden, og hvordan du samhandler med nettsiden.
Min Side vil inneholde din utfylte informasjon ved kjøp. Du kan selv gjøre endringer på Min Side. Min Side har som formål å samle dine ordre, oppskrifter og generelt gi deg en oversikt over dine kjøp fra Strikket.no.
DISSE EKSTERNE VERKTØYENE OG TREDJEPARTER ER I BRUK AV OSS
Selgeren kan kreve betaling for varen fra det tidspunkt den blir sendt fra selgeren til kjøperen.
Dersom kjøperen bruker kredittkort eller debetkort ved betaling, kan selgeren reservere kjøpesummen på kortet ved bestilling. Kortet blir belastet samme dag som varen sendes.
STRIPE
Stripe brukes i håndtering av kredittkorttransaksjoner når Stripe blir valgt som betalingsløsningen i handlekurven på nettsiden. Du kan lese mer om Stripe sine egne personvernopplysninger ved å følge følgende link: https://stripe.com/no/privacy
VIPPS
Vipps brukes i håntering av betaling når Vipps blir valgt som betalingsløsning i handlekurven på nettsiden. Vipps brukes også som betalingsløsing på stands, popups og messer. Du kan lese mer om Vipps egne personvernopplysninger ved å følge følgende link: https://www.vipps.no/vilkar/cookie-og-personvern
KLARNA
Klarna brukes i håntering av betaling når Klarna blir valgt som betalingsløsning i handlekurven på nettsiden. Klarna brukes også som betalingsløsing på stands, popups og messer. Du kan lese mer om Klarna egne personvernopplysninger ved å følge følgende link: https://www.klarna.com/no/cookies/?
RETTIGHETER
Som kunde har du selvsagt rett til å få adgang til de personlige opplysninger nettsiden har om deg. Disse kan du også få slettet når som helst (se kontaktinformasjon angående dette). Vi minner om at innhentingen av dine opplysninger må til for å kunne fullføre den kontakten du som kunde har med nettsiden ved gjennomførelse av kjøp og kontakt med StrikkDet gjennom bruk av kontaktskjema.
HVOR LENGE LAGRES DIN DATA/ HVORDAN SLETTES OPPLYSNINGER
Så lenge nettsiden er i drift er data lagret. Du kan når som helst kontakte oss for å få dine personlige opplysninger slettet eller korrigert. Ta kontakt på e-post. Etter sletting vil du motta en bekreftelse på e-post.
FRAKT
69 kr for frakt med sporing til postkassen. (3-5 virkedager*)
149 kr for frakt med sporing til nærmeste postkontor. (1-3 virkedager*)
Alle våre pakker sendes via bring som gjør at du får sporingslink på e-post så fort pakken er registrert hos bring. De sendes til din postkasse, men dersom pakken er for stor til å passe i din postkasse sendes den til nærmeste postkontor. Du får beskjed når den har kommet til din postkasse/ ditt nærmeste postkontor.
*Normal leveringstid
HVOR ER PAKKEN MIN?
Normal leveringstid etter at pakken er sendt fra oss er 3-5 virkedager. Så snart pakken er registrert hos bring vil du motta en sporingslink på din e-post du oppga ved bestilling.
RETUR
Hvis det foreligger en mangel ved varen må kjøper innen rimelig tid etter at den ble oppdaget eller burde ha blitt oppdaget, gi selger melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen. Kjøper har alltid reklamert tidsnok dersom det skjer innen 2 mnd. fra mangelen ble oppdaget eller burde blitt oppdaget. Reklamasjon kan skje senest ett år etter at kjøper overtok varen. Dersom varen eller deler av den er ment å vare vesentlig lenger enn ett år, er reklamasjonsfristen fem år.
Dersom varen har en mangel og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 6 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, velge mellom retting og omlevering, kreve prisavslag, kreve avtalen hevet og/eller kreve erstatning fra selgeren.
Reklamasjon til selgeren bør skje skriftlig.
Retting eller omlevering
Kjøperen kan velge mellom å kreve mangelen rettet eller levering av tilsvarende ting. Selger kan likevel motsette seg kjøperens krav dersom gjennomføringen av kravet er umulig eller volder selgeren urimelige kostnader. Retting eller omlevering skal foretas innen rimelig tid. Selger har i utgangspunktet ikke rett til å foreta mer enn to avhjelpsforsøk for samme mangel.
Prisavslag
Kjøper kan kreve et passende prisavslag dersom varen ikke blir rettet eller omlevert. Dette innebærer at forholdet mellom nedsatt og avtalt pris svarer til forholdet mellom tingens verdi i mangelfull og kontraktsmessig stand. Dersom særlige grunner taler for det, kan prisavslaget i stedet settes lik mangelens betydning for kjøperen.
Heving
Dersom varen ikke er rettet eller omlevert, kan kjøperen også heve kjøpet når mangelen ikke er uvesentlig.
Om du velger å returnere en eller flere varer står man selv for kostnaden for frakten.
VILKÅR OG GARANTIER
1. Pris
Alle prisene i nettbutikken er inkludert merverdiavgift. Det er ingen skjulte kostnader hos oss og prisen som oppgis ved kjøpsøyeblikket inkluderer alle kostnadene som merverdiavgift og fraktkostnader. I handlekurven får du en oppsummering av pris på produktet, merverdiavgift og fraktkostnad.
2. Tilbud og utgåtte varer
Merk at tilbud gjelder så langt lageret rekker og innenfor de tidsrammer som det informeres om i vår markedsføring og som oppgitt på nettsiden.
Rabattkoder gjelder for ordinære varer og ikke på allerede nedsatte varer. Enkelte rabattkoder er personlige og vi forbeholder oss retten til å avvise eventuelle salg og deaktivere rabattkoder dersom vi mistenker misbruk. Det er maksimalt tillatt én rabattkode per ordre.
Dersom vi mangler noen av varene du har bestilt, vil vi kontakte deg angående dette. Dersom vi ikke har mottatt noe svar fra deg innen 12 timer vil vi slette varen fra din ordre, kreditere pengene for manglende vare(ne) og sende deg en ny oppdatert ordre.
5. Avtaleinngåelse
Avtalen er bindende for begge parter når kjøperen har sendt ut sin bestilling til selgeren.
Avtalen er likevel ikke bindende hvis det har forekommet skrive- eller tastefeil i tilbudet fra selgeren i bestillingen i nettbutikken eller i kjøperens bestilling, og den annen part innså eller burde ha innsett at det forelå en slik feil. Et eksempel på dette er dersom et produkt ikke har noen pris.
6. Angrerett
Hos oss har du 14 dagers retur- og angrerett på ubrukte varer innen du har mottatt varen. For å benytte deg av bytte-, retur- og angreretten er det viktig at du gir beskjed til oss innen 14 dager fra da du har mottatt varen. Hvis du ønsker å returnere varen i henhold til våre kjøpsvilkår sender du en mail hit: kontakt@strikkdet.no. Mailen skal inneholde en kort beskrivelse av hvorfor du ønsker å returnere varen, samt personalia og ordrenr. Du vil få et angrerettskjema tilsendt som må utfylles og sendes i posten sammen med varen.
Om fristen er utgått vil varen(e) du har returnert til oss ikke bli kreditert, men sendt tilbake til kjøper dersom kjøper ønsker dette.
Returfrakt betales av kunden. Merk at angreretten gjelder kun for forbruker og ikke bedriftskunder.
Hvis du hever hele kjøpet for dine ubrukte varer vil du få tilbakebetalt varenes verdi ved kjøpstidspunktet innen 14 dager etter at vi har mottatt og behandlet din retur. Frakt blir trukket fra bestillingsummen. Du vil få en e-post når din retur er ferdigbehandlet. Har du betalt med kort vil beløpet tilbakeføres direkte til det samme kortet du benyttet ved kjøp.
Ved kjøp av PDF-filer er det ikke angrerett. Du som kunde har selv ansvaret for at det legges riktig produkt i handlekurven når et kjøp gjennomføres.
ABONNEMENT
Jeg har sagt opp, men blir allikevel trukket.
Dersom du sier opp ditt abonnement etter den 20. inneværende måned blir du trukket for beløpet på ditt abonnement og får tilsendt neste boks. Etter dette vil du ikke
motta flere bokser med mindre du velger å starte opp igjen. Dersom du velger å returnere boksen vil vi ikke kunne kreditere deg for beløpet da produktene i boksen er bestilt inn spesifikt til boksene.
KONFLIKTLØSNING
Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. punkt 9 og 10. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling. Forbrukerrådet er tilgjengelig på telefon 23 400 500 eller www.forbrukerradet.no.
Europa-Kommisjonens klageportal kan også brukes hvis du ønsker å inngi en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruker bosatt i et annet EU-land. Klagen inngis her: http://ec.europa.eu/odr.
Kontaktinformasjon
E-post: kontakt@strikkdet.no
Adresse:
StrikkDet v/ Tonje Kristine Gabrielsen
Lyngveien 30
1825 Tomter
Org nr: 924 415 894